Oostenrijk

22 april 2013 - Reutte, Oostenrijk

Vandaag, 22 april, zijn we de grens tussen Duitsland en Oostenrijk gepasseerd op 1003 wandel-kilometers! Voor ons een mijlpaal. Als je de grens over gaat kom je direct in ons favoriete alpenlandschap. Helaas zijn vandaag niet alle bergen zichtbaar door de lage bewolking. De weersvoorspelling is gunstig, dus misschien de komende dagen. Na het schrijven van ons vorige verhaal is het weer, weer helemaal omgeslagen. Tijdens het schrijven, vorige keer, begon het al te regenen. Dat was voorspeld dus voor ons niet zo'n grote verrassing. We waren wel erg verbaasd toen we 's morgens de gordijnen open deden en een witte wereld zagen. Weer sneeuw. In de bergen sneeuw hadden ze gezegd, niet op 800 m. hoogte. Het heeft zaterdag de hele dag geregend en af en toe kregen we een flinke lading smeltende sneeuw in onze nek als het van de bomen viel. Tot overmaat van ramp waren we twee keer de route kwijt. Toen we de tweede keer in de weilanden stonden zonder een oriëntatiepunt zijn we maar terug gelopen naar een asfaltweg. Daar hebben we een fietsroute opgepakt. Zoals al vaker zat het ons uiteindelijk weer mee, deze route was korter dan onze wandelroute. De overnachtingsplek was er ook eentje om in te lijsten. In een oude boerderij zat een gasthaus. 's-Avonds was er een besloten feestje in middeleeuwse stijl. De eigenaren waren erg druk geweest met de aankleding. Zag er prachtig uit. Je kon er alleen eten wat de pot schaft, kartoffelsuppe met gerookte casseler. We hebben ook een stukje gebakken zwijnenhuid geproefd. Allemaal heerlijk. En dat alles onder toezicht van huishond Bennie. We hebben absoluut geen klagen. Een-en-vijftig dagen onderweg, drie dagen nat geregend of gesneeuwd en vier dagen een beetje regen/motsneeuw gehad. Ook al was het soms een beetje fris en grijs het was prima wandelweer. Als het ons ook net zo goed mag vergaan in Oostenrijk dan hopen we rond 1 mei de Italiaanse grens te bereiken. We houden jullie op de hoogte.

1. Hans:
    22 april 2013
    Petje af! 1000 km al. Mooie kilometers voor de boeg. Ik ga volgende week voor t eerste een Kennedymars lopen. 80 km moet binnen 20 uur. Ben benieuwd... Jullie veel plezier verder en ik blijf jullie volgen.
  2. Marjon:
    22 april 2013
    Nou...dat vind ik nog eens een leuk 'toeval'.......jullie mijlpaal valt gelijk met die van mij......de leeftijd van VIJFTIG bereikt vandaag grgrgrgrgrgrgr ;-))
    Het verschil is dat het jullie aardig wat moeite en inspanning heeft gekost.....en ik.....ik heb er helemaal niets voor hoeven doen hahahaha
    Nog heel veel wandelplezier en op naar Italië!!!!!
  3. Ineke:
    Gaaf hoor de 1000 km bereikt.....en nu de Alpen door.....op naar Rome
    Heel veel wandelplezier in Oostenrijk......
  4. Monica:
    23 april 2013
    Wat een mijlpaal!! Geniet er nog maar lekker van. Voor je het weet ben je weer volledig aan het werk ;-) (ik kan het weten).
  5. Bertus en Diny Lindeboom:
    23 april 2013
    Knap gedaan
    Ga zo door jullie doen het goed
    Veel wandelplezier
    Groetjes
  6. Willem:
    Hallo D en G
    Kennen jullie die reclame nog van de staatsloterij? die van:Die werkt hier niet meer !!! Nou zo gaat het in Oudleusen nu ook. Dick en Greta?, die wonen hier niet meer, ze zijn weggeloen. trouwens al eens aan antikraak gedacht?
    1000 km SUPER !!!!!! Ik draai er mijn rechtervoet niet voor om.
    veel plezier
  7. Willem:
    29 april 2013
    weggeloen moet weggelopen zijn.
    groetjes w en h
  8. Henry en Alice:
    Hoi Greta en Dick
    Wat zien we nu zijn jullie al in Italië? Jullie hebben de pas er behoorlijk in lijkt ons. Terwijl Oudleusen zich opmaakt voor het ontbijt op de laatste koninginnedag, lopen jullie hopelijk in het zonnige Italië. Voor de warmte hoeven jullie nog steeds niet terug te komen, het is nog steeds frisjes. Het is nu wel erg lang rustig naast ons, anti kraak, we vinden het nog niet zo'n gek idee.
    Nou op naar Rome, groetjes Henry en Alice
  9. Roelof en Jenny:
    Hè dick en greta,
    Al in Italië super zeg we doen het jullie niet na. Mooi om jullie verhaal weer te lezen we wachten op een nieuw verhaal.
    Groet Roelof en Jenny