Lente!

19 april 2013 - Schongau, Duitsland

Het is lente in het zuiden van  Duitsland. Deze week prachtig zonnig weer gehad met temperaturen tot boven de twintig graden. 's Morgens om half elf een kopje koffie drinken op een terras aan het water is toch heerlijk. Vorige week was het regenachtig maar gelukkig niet tijdens onze wandelingen. Vanaf dinsdag lopen we een heel mooi pad langs de rivier Lech. De dalen worden hier weer smaller en daardoor lijken de heuvels hoger.  Er zitten weer meer klimmetjes in de route. Hiervoor was het allemaal redelijk vlak. We hadden bedacht extra kilometers te kunnen maken. Met je hoofd kun je van alles willen maar als het lichaam aangeeft dat niet te kunnen dan is het toch beter hier naar te luisteren. Tussen de twintig en vijfentwintig kilometer per dag is eigenlijk wel het maximum, maar uitschieters zijn soms noodzakeljk. Het wandelen gaat prima en we hebben eigenlijk nergens last van. Dat zou je niet zeggen als we weer op pad gaan nadat we even gezeten hebben. De eerste meters moeten we altijd even op gang komen, dat oogt niet altijd even elegant. We zijn op dit moment al twintig dagen achtereen aan het wandelen. Dick heeft het eerste paar schoenen versleten. Gisteren heeft hij nieuwe schoenen gekocht omdat niet alleen de zool afgesleten was maar ook de binnenvoering stuk ging. Verzolen van de schoenen was iets lastiger geworden. In Augsburg hebben we eindelijk weer machinaal kunnen wassen. Toch wel makkelijk zo'n wasmachine. Verder is er de afgelopen periode niet zo heel veel bijzonders gebeurt. Misschien wel leuk om even te vermelden dat maandag bij het ontbijt een hotelgast aan ons vroeg of wij die Nederlanders zijn die naar Rome lopen? Dat we verbaasd waren over deze vraag mag duidelijk zijn want zoveel mensen kennen we niet in Duitsland. De hotelgast maakt samen met twee anderen een fietstocht van Duitsland naar Spanje.  Ze zijn onderweg aangesproken door een man die ons even daarvoor had gesproken. We zijn vandaag aangekomen in Schongau en gaan van hieruit verder via het wandelpad "Via Claudia Augusta".  De Alpen lonken! We hebben ze al gezien. Nog een klein stukkie en we zijn in Oostenrijk! We hopen snel weer van ons te laten horen.

1. Hans:
    19 april 2013
    Gaat goed dus! Eindelijk warmer. En nu Oostenrijk. Succes en plezier verder!
  2. Henry en Alice:
    19 april 2013
    Jeetje wat een eind al, mooi dat het zo goed gaat, en in het zonnetje wandelen is toch heerlijk. Ik ( Alice) ga volgende week ook wandelen, met een collectebus.
    Buenplicht noemen ze dat geloof ik. Ha,ha. Nou succes verder en op naar Oostenrijk, ik hou het bij Oudleusen.
  3. Jeannette:
    19 april 2013
    Gelukkig dat het weer nu mooier is, dat lijkt me toch plezieriger. Leuk die contacten onderweg. En nu nieuwe schoenen inlopen,hopelijk worden het geen blaren. Op de laatste foto's meen ik te zien, dat Dick wat slanker is geworden. Ooit las ik eens van iemand die naar Santiago wandelde dat een broekriem essentieel was, hij werd steeds slanker.
    Veel plezier, geniet van elkaar, de mensen die je tegenkomt en straks de Alpen.
  4. Anton en jansje:
    19 april 2013
    Op naar het volgend paar nieuwe schoenen. Hopelijk kunnen jullie nog een tijd door lopen. Beter weer, wat wil je nog meer. Geniet met elkaar en nog veel loop plezier.
  5. Jan en anja:
    19 april 2013
    ik probeer het opnieuw wat een klere eind lopen zeg ik moet er niet aan
    denken en als ik er wel aan denk krijg ik al last van mijn knieen en
    begint mijn eksteroog spontaan te steken
    maar verder niets dan lof over jullie prestatie gewoon doorgaan zou ik
    zeggen gr anja en jan
  6. Herman en Derkje:
    Hoi Greta en Dick

Wat een pokke eind hebben jullie al gelopen zeg,
    fijn dat het nog steeds zo goed gaat.
    In Oostenrijk wordt het vast weer tellen 1234 bergje op bergje af
    nog veel wandel plezier en op naar ROME ...
    Gr. uit Dalfsen
  7. Wim en Tineke:
    19 april 2013
    Haha, jullie worden al echt bekende Nederlanders in Duitsland! Nouja, ik vind het ook echt een prestatie om zoveel dagen achter elkaar te lopen, dat mag echt wel doorverteld :) Veel plezier in Oostenrijk.
    Alle goeds en groeten van Wim en Tineke
  8. Hannie Scholten:
    20 april 2013
    Wat zijn jullie al een einde op weg. Ik vind het een topprestatie. Fijn dat het jullie het zo naar jullie zin hebben. De omgeving wordt nu steeds mooier, maar ook wel zwaarder met de bergen op komst. Veel loopgenot en plezier.
    Groet, Henk en Hannie
  9. Herma en bram:
    20 april 2013
    Jemig wat een eind zijn jullie al gekomen zeg, hopelijk krijgt dick geen blaren van de nieuwe schoenen
    In de buurtsuper wist mij iemand te vertellen dat jullie al thuis waren en in de tuin bezig waren.ahum ,de tuinman weet gewoon wat ie moet doen? nog veel lol groet bram en herma
  10. Gerrit en Marijke Pierik:
    Hoi, hoi Greta en Dick,
    Mooi dat het allemaal zo voorspoedig verloopt tijdens het wandelen, dat jullie nergens last van hebben. Toppie.
    Hoorde dat jullie voorlopig nog even doorwandelen op weg naar Rome.
    Veel plezier verder op jullie tocht, geniet van het wandelen in de mooie natuur . groetjes Gerrit en Marijke
  11. Marlies:
    Haa Dick en Greta!
    Nou...Rome komt nu toch wel in zicht! Geniet van het mooie weer, de natuur, de mensen,.. alles!
    Zet m op, weer een nieuwe week!
    Groetjes Marlies
  12. Margreet en Gerrit:
    Hasselt, 21 april
    Wij hebben een grote bewondering voor jullie prestatie. Jullie schieten mooi op. De Allgau is natuurlijk een schitterend gebied om te wandelen. Mooi dat het weer goed is. Hopelijk blijft het zo. Geniet verder samen.
    Hartelijke groeten van Margreet en Gerrit.
  13. Hendri:
    hoi Greta en Dick,
    de bergen in zicht, nu gaat het nog mooiere deel komen ...
    heel veel wandelplezier nog,

groeten Hendri en Marion
  14. Janneke buitenhuis:
    Hallo Dick en Greta,

Nog een paar bergen...............heel veel succes verder met jullie onderneming!! Respect!!

Hartelijke groeten Jan en Janneke.