Heuvels en rivieren

26 maart 2013 - Dannenfels, Duitsland

Koblenz ligt intussen al weer een eindje achter ons. We vonden het geen geweldig mooie stad maar een dagje relaxen was heerlijk. Gelukkig hebben ze in Koblenz ook droogtrommels en is het niet nodig de onderbroeken aan de rugzak te hangen. (Het leedvermaak van de familie was in Duitsland te horen, ha ha). Volgens ons wandelboekje zijn de etappes na Koblenz mooier dan ervoor. Dit kunnen we beamen. Mooie uitzichten als je op hoogte loopt (toch nog steeds honderden meters) en gezellige plaatsen aan de Rijn. We hebben de route een dag aangepast en zijn langs de Rijn gaan lopen. 21 Kilometer vlak langs de Rijn, in het hotel moet je voor zo'n uitzicht extra betalen. Daarna hebben we een aantal dagen door de Hunsruck gelopen, mooi glooiend landschap. Natuurlijk zitten er af en toe flinke klimmetjes in. Dan is het heel fijn dat ik (Greta) een persoonlijke trainer bij mij heb, in mijn hoofd. Ik hoor Anja zeggen: korte stevige passen maken, daar gaan we 1 2 3 4 ...., nog 8x 1 2 3 4 ....., nog even volhouden, je kunt het 1 2 3 4 ..... Anja bedankt. In het vlakke Nederland lopen we makkelijk vijf kilometer per uur. Hier halen we een gemiddelde van vier kilometer per uur, als alles vlot verloopt. Helaas zijn we ook nog regelmatig de route kwijt. Zo ook vorige week vrijdag. Een etappe van 32 km met een mogelijkheid om bij 15 km van de route af te gaan voor een overnachtingsplek, daarna geen mogelijkheden meer tot aan het eind van de route. De eerste 15 km kostte ons vijf uur. Toch dachten we het tweede deel sneller te kunnen doen als we niet weer verkeerd liepen. Dit ging niet helemaal goed. We waren dan ook heel blij toen we om kwart voor zes, midden in een bos een gaststätte zagen waar het mogelijk was te overnachten. We hadden anders nog zeker anderhalf uur moeten lopen en rond zeven uur wordt het donker. 's Nachts vriest het hier nog steeds. Overdag is het droog en soms hebben we een waterig zonnetje. De wind is stevig en koud maar omdat we veel in de bossen lopen hebben we er niet zo veel last van. Het is prima te doen. Een broodje eten in het bos of op een mooi uitzichtspunt is er even niet bij (op 1x na). Helaas kunnen we ook niet altijd een locatie vinden waar we iets kunnen eten of drinken. Dan zit er niet veel anders op dan door te lopen. Maar van negen tot vijf lopen op 1 kopje koffie is niet goed. Zullen we niet meer doen. Altijd zorgen dat er iets te eten in je rugzak zit! Toch zit het ons niet tegen. Vandaag komen we na 27 km wandelen aan in Dannenfels. Dan komen we er achter dat we het hotel, dat we onderweg nog besproken hebben, voorbij zijn gelopen. 4 km terug, daar hebben we niet zo veel zin meer in. Tot onze verbazing zijn alle hotels die we verder nog kunnen vinden dicht. Als we een aantal mannen bij een woning zien vragen we of zij nog een overnachtingsplek weten. Blijkt een van de mannen een hoteleigenaar te zijn die ons met zijn auto naar het hotel brengt. De teller staat op 450 km, op naar de 500.

1. Maurice:
    27 maart 2013
    Wauw wat een verhaal weer! Het is erg leuk om zo jullie belevenissen te kunnen volgen, wat een onderneming. Ik hoop voor jullie dat het weer wat mooier wordt en dat er nog veel mooie tochten volgen, liefst zonder al te veel extra kilometers! Succes en geniet!
  2. Ellen Backx:
    Zo, jullie hebben het niet alle dagen even makkelijk zeg! Stoer dat jullie dit doen. Diep respect! Ik kan me voorstellen dat het af en toe even niet leuk is, maar de voldoening dat er weer een etappe op zit en de mooie uitzichten zullen veel goed maken denk ik. Ik mis wel een foto met de onderbroeken aan de rugzak...
  3. Marjon:
    27 maart 2013
    Mooi hé! Eén van de mannen 'toevallig' een hoteleigenaar??!!! Toeval.....zéker niet......toeval bestaat niet hé ;-))

VIERHONDERVIJFTIG KM!!!!!!! Chapeau! Wat een ervaring....wat een belevenissen......wat een ontmoetingen......geweldig!! Hoop voor jullie dat het project van Greta's werk giga uit gaat lopen hahahahaha. Het zou toch geweldig zijn om door te kunnen gaan naar Rome!! Ik zeg....saboteren dat project!!! ;-))

Nou mensen....geniet van de volgende 450 km....laat jullie verrassen....verwonderen....verbazen!!!
  4. Jeanet:
    28 maart 2013
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen! Alsof we een beetje meelopen.......
    We hebben je wel gemist hoor Greta, afgelopen dinsdag..... maar ik hoop dat jullie nog een voorspoedige tocht hebben.
  5. Mark, Marjolein en Jelle:
    29 maart 2013
    Goed bezig, mooi verhaal en wij zitten nu al weer met smart te wachten op de volgende belevenissen.

groeten de Bisschopjes
  6. Margreet en Gerrit:
    Hallo Dick en Greta,
    Hasselt, 29 maart 2013
    Mooi om die verhalen te lezen. Veel bekende plekjes voor ons. Petje af dat jullie dit doen. Hopelijk stijgen de temperaturen nog een beetje. Succes verder und wir wünschen Sie beide ein schönes Osternfest in Deutschland. Herzliche Grüssen von Margreet und Gerrit.
  7. Anitha:
    29 maart 2013
    mijn respect groeit elk verhaal!
  8. Jan en anja:
    30 maart 2013
    supergoed bezig Dick en Greta. Heel leuk Greta dat ik je vanaf deze afstand kan coachen hou die 1 2 3 4 telling er in hoor. Wij zeggen ga door zo samen geniet ervan en tot jullie volgende verhaal. groetjes
  9. Willem:
    3 april 2013
    Hoi Dick en Greta,
    Wat leuk als je even niet hebt gelezen om dan alles in een te lezen,het is net of je een beetje mee loopt.
    Willem en ik hebben enorm respect voor jullie door zettings vermogen, voor als jullie niet helemaal goed zijn gelopen om dan toch de moed erin te houden.
    Hopelijk gaat de zon wat warmer schijnen, hebben wij er hier ook profijt van want ook hier is het nog bitter koud met de oosten wind.