Südtirol

4 mei 2013 - Tisens, Italië

Ge-wel-dig! Wat een mooi gebied. Deze komt op ons verlanglijstje met vakantiebestemmingen want hier willen we graag meer van zien. Zoals al gemeld was de binnenkomst in Italië, wat de weersomstandigheden betreft, niet zo mooi. De volgende dag, 30 april, zaten we volledig in de mist en was het zicht nog minder. Omdat we toch wel graag de kroning wilden zien en we een prima onderkomen hadden besloten we een rustdag te nemen. We hebben bijna de hele dag voor de buis gezeten, jullie ook? Wat hebben we toch een mooi koningspaar. In het zelfde hotel, in St. Valentin, heeft op 12 april het zwolse echtpaar overnacht dat ook op 3 maart gestart is met hun voettocht naar Rome. Omdat Michel in Zwolle is gaan wonen hebben we toevallig een artikel over hen gelezen in de "Swollenaar". Ze hebben intussen al een flinke voorsprong op ons. 1 mei zijn we weer op pad gegaan ook al was het zicht niet veel beter. Tijdens deze etappe kwamen we op het hoogste punt van de hele route, op 1600 meter. De route er naar toe was mooi, maar ook hier zaten we weer volledig in de mist. In de loop van de dag werd het zicht gelukkig beter en bleef het droog. Ook de dagen er na zette de verbetering zich voort en liep de temperatuur op tot boven de 25 °C. Helaas bleven de bergtoppen merendeels verscholen achter de wolken. Er bleef genoeg over om van te genieten. Het hele dal staat vol met fruitbomen, kilometers lange velden. Alles staat volop in de bloesem. Samen met alle bomen die uitlopen en de voorjaarsbloemen die bloeien geeft dit een pracht aan kleur en geur. De wandelroute loopt steeds over de berghelling, veelal langs een waal (waterkanaaltje). In Oostenrijk liepen we nog wel eens door het dal, dat is wel iets makkelijker. Hier is het lang zo mooi niet om door het dal te lopen dus blijven we zo veel mogelijk op de berghelling. Het is best pittig want we moeten nogal eens wat hoogteverschillen overbruggen. Gelukkig zijn hier veel meer overnachtingsmogelijkheden en kunnen we, indien nodig, eerder stoppen dan we gepland hebben. Zo ook vandaag. We zitten nu in een pension boven op de berg, zes kilometer voor onze geplande eindbestemming. Misschien lukt het om deze kilometers bij de etappe van morgen te lopen. De eerste dagen in Italië zijn we in oostelijke richting door het Etschtal gegaan. Vanaf vandaag gaan we weer naar het zuiden. Morgen gaan we de tiende week in en we hebben ruim twaalfhonderd kilomter op de teller staan.

1. Hans:
    5 mei 2013
    Het wordt alleen maar mooier als ik het zo lees en de foto's bekijk. Ik hoop dat jullie Rome gaan halen! Veel plezier verder.
  2. Wim en Tineke:
    5 mei 2013
    Het ziet er prachtig uit op de foto's! Goed gekozen om in de lente Italië binnen te wandelen. Het groen uitbottende Oudleusen is nu ook prachtig trouwens. Daar genieten jullie straks weer des te meer van als jullie deze enorme inspanning hebben volbracht. Nog veel wandelplezier,

groeten, Wim en Tineke
  3. Mark, Marjolein en Jelle:
    5 mei 2013
    Supergaaf, en nog maar een paar km ;-)
  4. Anitha:
    5 mei 2013
    Prachtig wat een mooie ervaring lijkt me dit! geniet van elke stap en elke minuut.
  5. Marjon:
    6 mei 2013
    Ooh goddegoddegoh.....Rome.....het zou zoooo maar kunnen.......jullie zijn al over de helft......wie weet.........ik denk jullie we wel naar toe ;-))))
  6. Fam schutte:
    7 mei 2013
    Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, al weer een kilometer.
    lied van de wandel 3-daagse(om de moed erin te houden)
    Volgens ons is dat bij jullie niet nodig.
    Naast leedvermaak!! ook bewondering van de fam.Schutte uit Dalfsen.
  7. Gerrit en Alma:
    8 mei 2013
    petje af, geweldig dat jullie al zover gekomen zijn. Ga zo door !!!
    6 juli is de beachvolleybal, we rekenen op jullie,
    Vele groetjes vanaf de Stouwe,

Gerrit, Alma en Wiljan
  8. Gerrit en Alma:
    8 mei 2013
    petje af, geweldig dat jullie al zover gekomen zijn, ga zo door !!!
    6 juli is de beachvolleybal, we rekenen op jullie,
    Groetjes vanaf de Stouwe,

Gerrit, Alma en Wiljan
  9. Bertus en Diny Lindeboom:
    9 mei 2013
    Elke keer weer leuk jullie verhaal te lezen
    Inderdaad ais je loopt kun je optimaal genieten van de bloesem en de geur ,
    van de fruitbomen.
    Geniet van Italie
    Groetjes Bertus en Diny
  10. Karina Dekker:
    11 mei 2013
    Leuk om jullie mooie reis te volgen! Succes, groetjes uit Zeeland.
  11. Klazien Broeks:
    13 mei 2013
    Hallo Greta en Dick, volg jullie ook en af en toe hoor ik van Bettie en Rinie uit Zwolle die dezelfde dag vertrokken zijn. Dus leuk dat jullie "ze gespot" hebben in een gastenboek. Heerlijk om je voeten te volgen en maar zien wat er op je pad komt.