Eerste wandeldagen

4 maart 2013 - Niederkrüchten, Duitsland

We zijn begonnen!

De kinderen hebben ons weggebracht naar Hinsbeck waar we om 14.30 uur zijn gestart met onze voettocht. 15 en 12 kg. zit er in onze rugzakken, pittig hoor. De eerste dag een etappe van elf kilometer naar Kaldenkirchen was verder goed te doen. Prima wandelweer, bewolkt, weinig wind en 5 °C. De overnachtingsplek hadden we al geregeld maar leek gesloten toen we aankwamen. Via een intercom was de eigenaar te bereiken. We zitten hier helemaal alleen. Maakt niet uit, als we maar een bed en een douche hebben.

Gisteren is de tekst niet verzonden, kunnen we meteen vertellen hoe het vandaag is gegaan. 30 kilometer door een prachtig natuurgebied. En dat met een heerlijk voorjaars zonnetje. Genieten dus, tot 25 kilometer. Mede door de kilo's bagage werd het laatste stukje zwaar. Een duits biertje maakt dan veel goed.

We moeten er nog even inkomen. De drukplekken van de ene dag behandelen voor de volgende dag. Leren omgaan met een backpack en wandelen met veel bagage. Gelukkig zijn de weersomstandigheden perfect. Op naar de volgende etappe.

1. Hans:
    Dick en Greta,

Een mooi begin. Goede reis en geniet er van!

Groeten,
    Hans
  2. Jannette van Eerbeek:
    Hallo Dick en Greta,
    De kop is eraf. Gelukkig starten jullie met mooi weer.
    Leuk om zo jullie verrichtingen te volgen.
    Geniet ervan!
    Gr. Gerrit en Jannette
  3. 2e Han(d)s:
    Succes ermee!
  4. Marlies:
    Hee Dick en Greta!
    Leuk jullie berichtje te lezen! Heb ook al wat foto's gezien op dropbox! Leuk!
    Genoeg blarenpleisters en anti-druk ringen mee?:)
    Gut ja, die zware backpacks zijn niet mis. dat doet wel wat met je spieren he!
    Heel veel plezier en succes! zet m op!
    xx Marlies
  5. Ineke:
    Hey wandelaars,
    De benen zijn oké, weersomstandigheden zijn goed, spierpijn gaat vanzelf over zo ook de drukplekken.....wandel en geniet dat is het enige wat je mag doen...
    Groet Ineke
  6. SJoukje:
    Hoi Greta en Dick,

Vandaag weer zo'n lekker weertje, wat een goed begin!
    Veel plezier en geniet er lekker van.

groet Sjoukje
  7. Adriaan Kranenburg:
    5 maart 2013
    Greta (en Dick), spijt me dat ik je niet gedag heb kunnen zeggen!
    Mooi om jullie reis te volgen, geweldig wat jullie doen, respect hoor!! Geniet er van en goede moed gewenst!
    Hartelijke groet, Adriaan Kranenburg
  8. Gerda Bosma:
    Hoi, hoi....
    Zijn nou altijd de eerste of de laatste (wandel-) loodjes het zwaarst :-)?
    Geniet ervan, zo samen.
    Groetjes vanuit een zonnig Ens; Gerda
  9. Elise:
    Hoi!
    Leuk om zo mee te kunnen lezen met jullie wandelavontuur!
    Hoef je als je terug komt niet zoveel meer te vertellen ;-)
    Succes!
  10. Herma en bram:
    Hoi
    Dick en Greta, leuk al wat van jullie avontuur te lezen, het is wel fijn dat het weer goed is , met het oog op de blaren vooral in het begin. jullie voeten moeten er ook even in komen! Heel veel plezier . gr Bram en Herma
  11. Jurrie en Evy:
    Hé klus en reismaatjes,

Ja, ja dit is nog is een grote klus
    en een mooi avontuur!
    Succes, geniet er samen van, leuk dat we jullie zo kunnen volgen.

Groetjes van Jurrie en Evy
  12. Gea:
    7 maart 2013
    Hoi Greta en Dick

Leuk hoor om te julli zo te kunnen volgen,heerlijk toch nergens aan hoeven denken, niet aan werk of wat dan ook, alleen maar lekker lopen en genieten van alles wat je ziet en beleeft.

Groetjes Van Gerda en Gea
  13. Rob:
    7 maart 2013
    Hallo Greta en Dick,
    Veel succes en sterkte op jullie lange reis. Ik zal jullie volgen en hopelijk genieten van mooie verhalen.