Sneeuw in de Eifel

12 maart 2013 - Schleiden, Duitsland

In Aken hebben we ons prima vermaakt. Een gezellige stad. In de Dom van Aken hebben we de eerste stempel in onze pelgrimspas laten zetten. De twee dagen "rust" heeft ons goed gedaan. De spierpijn is weg en de blaren zijn niet meer pijnlijk. Jammer genoeg is het wel afgelopen met het zonnige voorjaarsweer. Zaterdag hebben we in de regen gelopen. Natuurlijk niet zo prettig maar hier kunnen we ons prima op kleden. Zondag begon het te sneeuwen en zakte de temperatuur flink. Blijven lopen is dan het beste. Een dichte schuilhut biedt even wat beschutting voor het eten van een broodje, als hier nog meer mensen beschutting hebben gezocht krijg je leuke gesprekken. Maandag heeft het de hele dag gesneeuwd. Gelukkig was het nu stuifsneeuw, daar wordt je niet zo nat van. Vorige week hadden we nog hoogte verschillen van tientallen meters, nu zijn de hoogte verschillen (lage) honderden meters. De Eifel is prachtig en met de hoogteverschillen kan het hele mooie vergezichten geven, maar niet als het sneeuwt. Jammer, maar de winterse plaatjes hebben ook hun charme en we genieten nog steeds van de natuur. Het was de bedoeling vandaag (dinsdag) weer een afstand van ongeveer 25 km te lopen, maar het heeft de hele nacht gesneeuwd. Er ligt al een laag van ruim 15 cm en het sneeuwt nog steeds. We hebben besloten om nog maar een nacht in Gemund te blijven. Daarom nu de tijd genomen om een verhaaltje te schrijven. We gaan vandaag, zonder bagage, een stukje verder lopen naar de volgende plaats op onze route, 7 km verderop. En  we gaan met de bus terug naar ons hotel. Zo hopen we een inschatting te kunnen maken hoe onze route er de komende dagen uit kan zien. Er wordt geen sneeuw meer voorspeld, maar het blijft wel vriezen.

Bedankt voor al jullie reacties, we vinden het heel leuk om ze lezen.

1. Hans:
    12 maart 2013
    Mooi om zo op de hoogte te blijven. Ik krijg er zelf ook zin in!
  2. Jeannette:
    12 maart 2013
    Bikkels hoor, mooi dat jullie het nog steeds leuk vinden
  3. Jan&Gitte:
    12 maart 2013
    Eifel bloed mooi bij elk weer, in juni doen wij de eifelsteig. krijg er zin in bij jullie verhalen.
  4. Henry en Alice:
    12 maart 2013
    Wat leuk om jullie te volgen, want het is anders wel stilletjes naast ons, we vinden het maar knap hoor door weer en wind, maar gelukkig genieten jullie ervan. En met de krant is het helemaal goed gekomen hoor, dus maak je geen zorgen. Heel veel succes en wandelplezier.
  5. Janneke buitenhuis:
    Ha Greta en Dick,
    Al houden jullie niet van veel aandacht, door zo'n onderneming ontkom je er niet aan hoor!
    Een heel mooie tijd en een voorspoedige tocht.
    Met niets moet, alleen lopen!! ( en natuurlijk slapen, eten en drinken).
    Hopelijk krijgen jullie mooi voorjaarsweer.

Hartelijke groeten Jan en Janneke.
  6. Karin:
    13 maart 2013
    Veel plezier op jullie wandeltocht!
  7. Herma en bram:
    13 maart 2013
    Hoi Greta en Dick, zo te lezen komen jullie er nu goed in en jullie voeten ook.het winterse plaatje pakken jullie toch nog mooi even mee. We wensen jullie nog veel plezier en de groeten van ons. Bram en Herma
  8. Hendri:
    14 maart 2013
    Jullie hebben in ieder geval de nieuwe paus achter je staan voor het laatste deel van de tocht, op de Franciscusroute :-)
  9. Marijke en gerrit:
    15 maart 2013
    Hai dick en greta het is weer bijna zaterdag middag en moeten weer een biertje
    drinken zonder jullie maar zullen aan jullie denken nog een voor spoedige reis verder.groeten. marijke en gerrit.
  10. Herman en Derkje:
    15 maart 2013
    Hallo Greta en Dick
    Leuk dat we jullie voettocht via de site kunnen volgen heel indrukwekkend,
    op naar de 200 km veel wandelplezier.
    Groetjes: Herman & Derkje
  11. Jenny dijk:
    16 maart 2013
    Dat is even wat anders dan fietsen naar Zwolle! Goed plan, als het te lang duurt dat de zon naar Dalfsen komst, dan wandel je de zon maar tegemoet. Veel plezier met wandelen. groet Jenny
  12. Willem:
    17 maart 2013
    Hallo lan(d)glopers
    Jammer dat ik nu pas zie dat je door Altenahr gegaan bent, daar is namelijk een heel klein bakkerijtje waar ze het lekkerste brood van de eifel bakken, en als ik brood lekker begin te vinden.......In Laudert een schnitzel en een biertje?
    Ik zou bijna jaloers worden, maar dan zonder dat lopen. Hardstikke veel plezier
    en loopplezier gewenst.
  13. Alie Boerman:
    17 maart 2013
    Het is nog een heel eind naar Rome. Maar ik wens jullie veel succes met wandelen. Ik hoop dat je binnenkort de zon ziet. Veel wandelplezier. groetjes Alie.
  14. Sandra Voerman:
    18 maart 2013
    Leuk om te lezen hoe de reis verloopt. Succes!!
  15. Margreet en Gerrit:
    28 maart 2013
    Hallo Dick en Greta,
    28 maart 2013
    Leuk om die verhalen te lezen. Veel bekende plaatsen. Fantastisch dat jullie dit volhouden gezien het weer. Een graad of 20 is vast wat prettiger. Maar dat komt vast nog. Wij wensen jullie verder veel wandelplezier und ein schönes Osternfest.
    Herzlichen Grüssen von Margret und Gerrit.
  16. Marion:
    23 april 2013
    Hoi Gretha en Dick,
    Wat een geweldige prestatie!! Nog even en jullie zitten al op de helft !!
    Geniet van elke "voetpas "en van de ontmoeting die je tegen komt.
    Groetjes, Marion (en Hendri)