Spazieren in Aachen

7 maart 2013 - Aken, Duitsland

Na een paar pittige dagen zijn we vanmiddag met de bus(!) aangekomen in Aken. Wees gerust, we gaan morgenvroeg (met de bus) terug om alsnog de route naar Aken te lopen. We grossieren in blarenpleisters, zelfs Dick heeft al een pleister(tje) op de hak. En de spieren laten zich ook niet onbetuigd. Vandaag en morgen, 7 en 8 maart, willen we naast onze wandeling ook nog graag even rondkijken in Aken. Na alle natuur en rust tijdens de wandelingen is de drukte en gezelligheid van de stad ook heel leuk. Dinsdag hebben we in het prachtige natuurgebied Swalm-Nette-Maas gewandeld.  Woensdag en vandaag liepen we eerst langs de rivier de Ruhr en later een heel stuk langs de Wurm. Dinsdag was het eind van de wandeltocht zwaar omdat ik (Greta) een blaar onder de hak kreeg, hierdoor een verkeerde houding aannam wat weer kramp veroorzaakte. Gelukkig hadden we een goed onderkomen in een klein hotelletje. Het hotel was te kneuterig voor woorden, geweldig. De eigenaar (van Poolse komaf) serveerde zelf alleen de drankjes en dirigeerde zijn vrouw als John Cleese in Fawlty Towers: 'Darling,......'. Woensdag waren we van plan een kleine afstand te lopen. Na 10 km en een heerlijk broodje bij bakker Dick dachten we nog wel 10 km te kunnen wandelen. Helaas was er toen geen overnachtingsplek en kwam er nog 8 km bij. Door een foutje in ons routeboekje is de etappe naar Aken die we vandaag van plan waren te lopen veel langer dan gedacht. Dat kunnen onze voeten en spieren op dit moment niet goed aan. Toen we bij een station langs kwamen hebben we dan ook niet meer getwijfeld en de bus naar Aken genomen. Morgen nog even terug om de kilometers te maken. We hebben in ieder geval de eerste 100 km gelopen .

1. Roelof en Jenny:
    7 maart 2013
    Hè greta en dick,
    Super hoor om even weer iets te lezen van jullie reis. Geniet van alles en zo jullie zelf zeggen kijk vaak om je heen want morgen ben je niet op die plek.
    Groet Roelof en jenny
  2. Willem:
    7 maart 2013
    Hoi Greta en Dick,
    Leuk om jullie verslag te lezen en dat jullie zo genieten van dat spatzieren daar in Duitsland.Dat jullie grosieren in blaren pleisters maak voor de rugzak gelukkig niet veel uit deze wegen niet veel(grapje).
    Groetjes Willem en Henny
  3. Bart en Marianne:
    Hoi!

Ach, Aken en Keulen zijn ook niet op dezelfde dag gebouwd. Hiermee bedoelen ze ook wel, dat je voor een uitgebreide klus meer tijd nodig hebt.

De 100 km al bereikt! Leuk! En succes met de voetjes....
  4. Anitha:
    8 maart 2013
    Wauw wat een verhalen al en wat een prachtige mensen ontmoeten jullie onderweg. Geniet van alle mooie momenten!
  5. Els:
    8 maart 2013
    Ha Greta (en Dick), ik ga jullie volgen hoor! Wat een topprestatie!!

Groetjes Els
  6. Bertus en Diny Lindeboom:
    Hoi Dick en Greta
    Leuk om jullie zo te volgen
    Veel succes en wees zuinig op je voeten
    Groetjes uit Oudleusen
  7. Andries, Dorien en Silke:
    Dag Dick en Greta

Leuk om jullie verhaal te lezen. Een geweldige uitdaging.
    100 km nu al. Dat is al hele prestatie die ik jullie niet na doe.
    Heel veel succes in de volgende kilometers. We blijven jullie volgen.
  8. Marjon:
    9 maart 2013
    Leuk, leuk, leuk!!!!! Geweldig zo'n blog....bijzonder om jullie zo te kunnen volgen!
    Verwen ze....vertroetel ze.....leg ze op tijd ter ruste.....want die 2 ondergeschoven 'kindjes' moeten jullie heel wat kilometers dragen!!!
  9. Pa en ma:
    10 maart 2013
    hoe is het met nu met jullie voetjes? wij zijn nu op de koffie bij marianne en bart en de borrel komt nog. het is hier wit van de sneeuw .bij ons is alles goed groeten pa en ma .
  10. Wim & Catrien:
    10 maart 2013
    Hoi kanjers,

Super te lezen hoe jullie al die kilometers afleggen met met zo'n zware rugzak.
    Van uut Boalder, heel veel succes.
    We blijven jullie volgen.

Catrien & Wim
  11. Mark, Marjolein en Jelle:
    11 maart 2013
    Goed verhaal, goed aantal kilometers, jammer van de blaren! Wij wachten op de volgende kaartlees actie van Dick :-)

(En voor Dick 2-2 tegen de nummer 4)